Hellsing|Anime Recenze

12. dubna 2016 v 14:25 | Daky |  Anime | Recenze

Pzn. Autr. V recezne se věnuje alternativní verzi Hellsing z roku 2006, která je podle mangy, jistě, mám shlédnutou i starší verzi z roku, tuším, 2002, která se mi taktéž líbila, ale kvůli novějšímu kabátku a řídění se mangy, přináším recenzi na novější alternativní verzi.

Hellsing, anime které má velice kladné hodnocení a po několika měsících nucení se, jsem s čistou hlavou vklouzla do tajů této serie. A jelikož jsem velice upřímný člověk, který zpravdila vyhledává něco, při čem stříká po všech v okolí spoustu krve, musela jsem uznat, že při výběru Hellsing, jsem chybu neudělala. Leč je děj tohodle anime takový normální a ne-li obyčejný, zaujme. Přece upíru je sice všude dost, ale kvalitní kousek se opravdu hledá. Sice se zde po kousnutí upírem člověk stane ghoulem, ale pokud je slečna stále pana a kousne jí krásný upír stane se po vypití krve jejího pána taky upír a to plnohodnotný. No, to máme asi jeden z důvodu proč upíři vyhnuli, někde se mi povedlo slyšet, že mladé panny pomalu, ale jistě umírají.

Hned v první epizodě se nám představí člověk, který je sice overpower a nehorázně badass, většina z něj vlhne, přesto je to frajer a zaujímá čestné místo Alucard, neboli Dracula pozpátku, což právě se mi povedlo vyzradit věc, na kterou stejně už všichni přišli při hrátkách s jeho jménem. Nyní se začínám cítit jako vlhká fanynka, ale to se vsákne. Tato postava se dá označit za hlavní, i když člověk, stejně jako u většiny titulů, jenom hádá jestli on je opravdu hlavní protagonista nebo je to někdo jiný.

Následně se objevuje i někdo jiný, Seras Victoria, neboli jak si většina zvykne tak "Slečna policistka,", která je násdledně kousnutá Alucardem a stává se z ní něco jako upír, no přesto jak je u takovýhle postav zvykem, odmítá pít lidskou krev. Je to něco jako Tokyo ghoul, kdy Kaneki odmítá jíst lidské maso, ovšem zde nění Seras až tolik ubrečená, spíše se jenom nemůže sžít jenom s tím, že je upír. Tak Kaneki se sice taky nemohl sžít s tím, že je ghoul, přesto mi postava Seras vadila o něco jméně než již jmenovaný Kaneki. Ale, tak neměla být panna, to by pak mohla v klidu umřít a upíři se přece musí nějak rozmnožovat. Jinak to nejde.

Takže tu máme naprosto boží jednu z hlavních postav a jejího pomocníka, kterého si prostě sám přivlastnil, jak je už zvykem. Zatím to vypadá lehce a tak lehce nudně, že? Ovšem opak je pravdou. Anime používá ve velké míře humor sobě vlastní, tudíž hnedka při první takové průměrné scéně se nebojí použít větu: "Slečno, jste ještě panna?" kvůli tomu, jestli to může vystřelit nebo ne.

Hlavním tahákem celé serie byly přesto podle mě až těch několik konečních dílů. A to jelikož náckové jsou kůl a je jich všude pořádně hafo. Přece jenom, když se to v londýně začne množit upřířími náckami je o zábavu postaráno ne? Což mě třeba osobně pobavila postava Schrödinger. Přece jenom člověk s kočíčma ušima, jehož hlavní věta je, že je všude a zráoveň nikde, to je prostě geniální a upíří náckové, to je prostě japonsko a japonské. Tudíž nešlo v tom hledat větší logiku, než v tom byla a byla dána vysvětelná.

Hellsing, samo o sobě má docela dost orginálních postav, které si drží svůj charktér, I když k některým si prostě uděláte vztah až na úplném konci, kdy vám jeho minulost narvou přímo pod čumák a vy se jenom snažíte nemít k tomu žádný cit. A takové nechutné věci, jako když vám tam někoho zabijou, vy tomu nevěříte, snažíte udržet suché oči, snažíte na to nemyslet, snažíte, si to vymluvit, brečíte, postupně si uvědomujete, že tomu tak je a najednou se ta postava objeví znova, a vy znova brečíte, jelikož to tvurci podají vtipným stylem a s nadsázkou, která je zde o trochu více obvyklejší než jinde.

Tím bychom si tak vzali nějaké té plusy serie a nyní se lehce pustíme do ne už tak zábavných částí tohodle velice kladně hodnoceného příběhu. Jedna z věcí, co mě tak lehce odrazovala, byla délka epizod. Dobře, člověk je zvyklí na třicet minut plus mínus, ale jakmile mu dojde, že jedna epizoda má skoro hodinu a nestále se diví, proč to ještě nekončí když už by mělo dávno končit, ne? Ale délka nebyla tak strašna dalo se to zvládnout, přece jenom, muselo to zanimovat celou serii do dvanácti, ne deseti epizod a to není jenom tak, přesto si myslím, že v tomhle tvurci odvedli docela solidní práci a o žádnou vtipnou poznámku, nás v anime ani tak neošidily, teda možná.

Jedna z dalších nevýhod téhle serie byla, podle mě, 3D krev, to nešlo, fajn jako krev dobrý, ale pokud jste tu krev viděli pořád, za chvili vás tak omrzelo dívat se na moc 3D krev, která se do toho prostředí ani moc nehodila, což mě tak trochu štvalo, normální krev by byla lepší, ale tvůrci tomu asi chtěli dodat šťávu, přesto se tím tak lehce skončilo někde jinde.

Zkráceně, Hellsing stojí za to shlédnout, i přes některé táhnoucí se epizody a scénky, je tahle serie velice dobře zpracováná do své podoby a pokud jste zlomili hůl nad většinou upírských anime, kde se neděje nic jiného, než že se snaží někdo upíra zbalit, měli byste Hellsing zkusit. Jedná se o něco co tyhlety rádoby upíry, smete ze stolu. Každá postava zde má docela dobře vypracovaný charkter, i když se většinou, kromě Seras, již charakter rozvinutý a moc pokroků se zde neuvidí. Seras je výjimka, kde se její charkter objeví až při posledních epizodách, i když uječená zůstane pořád. A přece každý chce vidět jak umírají náckové znova a znova, jelikož jsou nyní upíři. A ještě jedna věc, pokud jste se ještě nepodívali ani na jednu verzi, jak zo roku 2002 tak z roku 2006, bude lepší když si shlédnete prvně tu starší, přece jenom pokud byste to udělali obráceně. možná by se vám u starší verze dostalo trochu většího zklamání a toho, že starší verze nepouští tolik humoru, ale spíše temnější atmosféru.

Hodnocení:
8/10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.