Yuri On Ice | Anime Recenze

16. února 2017 v 20:47 | Daky |  Anime | Recenze

Yuri on Ice je anime, které si vydobylo docela velkou popularitu u náctiletých vlhkých dívenek. A také anime, které získalo od diváků přes crunchyRoll ocenění anime roku, ale bylo to oprávněně?

Yuri on Ice, anime o krasobruslení. Příběh pojednává o mladém chlapci Yurim, který se snaží prosadit se jako krasobruslař, ale nedaří se mu to. Ve skocích je podprůměrný a tak se stane, že na mistrovství pohoří a sekne s tím. Po několika letech se vrací do své rodné vísky, trošku při těle a lehce deprimovaný s tím, že už nikdy nebude bruslit. Ale náhoda tomu asi chtěla a najednou se objevuje jeho dětský vzor, Viktor Nikiforov, po kterém měl Yuri pojmenovaného i psa, tomu říkám fanouškovství. Viktor se rozhodne, že bude Yuriho trenér a tak nějak vlastně celý příběh začíná.

Přes to vše je charakter Yuriho rovný jako cesta na party, plachý, citlivý, ubohý a občas i vážný, což se děje málokdy. Máme zde totiž perfektní příklad Seme a Uke, teda, tak by to asi většina Yaoistek nazvala, i když se zde nachází druhá skupina, co řve po té první, že Yuri on Ice není Yaoi. Yuri je zde ten podřazený a Viktor zase nadřazený, přitom mezi nimi není žádný vztah, tak se to aspoň tváří. Co by to, ale bylo za sérii, kdyby tu nebyl rival? Pokud se přeneseme přes japonského Yuriho, který nemá žádný charakter a vztah, který by si k němu mohl člověk udělat, máme zde Yuriho č. 2. Ruského Yuriho. Agresivního, chladnokrevného ruského klučinu, který je mladší jak Yuri, ovšem v bruslení ho překonává, ačkoliv není taková baletka. Člověku se při jeho snažení mihne lehký úsměv po tváři.

Postav v Yuri on Ice je dost, mohli bychom pokračovat. Přeneseme se přes reálné postavy krasobruslařů, ano nachází se zde i český krasobruslař Emil Nekola, který se snad teplejší verze nedočkal, no i když, to je jedno. Mít v mozku všechny postavy je nadlidský výkon. Přes rozmanitost postav se u Yuri on Ice dočkáme taky několika scén, které mě, jakožto člověku co Yaoi absolutně nevyhledává a jakékoliv shipování postav mu přijde jako zločin, donutili odvrátit pohled a zamyslet se co to dělám se svým životem, že by můj čas možná šel vynaložit lépe.

To, co se ale Yuri on Ice nemůže vytknout je opening, už je to totiž dlouho, co jsem nějaký opening nechávala hrát a nepřeskakovala ho. Opening Yuri on Ice výborně vyznačuje atmosféru, ke všemu v něm nedochází k zbytečným spoilerům, které stejně většinou čekáme. Ale kde opening překvapuje, o animaci se to už říct nedá. Místy mi přišlo, že jednoduše něco chybí. Postavu vzadu téměř nevykreslené detaily, ovšem s blízkými záběry to tak není, záběry, které se zaměřují na brusle a následný dopad na led, dodávají atmosféru zmrzlého stadionu.

Co, ale absolutně nechápu je nominace na Anime roku a jeho výhru. Yuri on ice mi nepřišlo tak dobré, že by si výhru zasloužilo. Kterak bylo ve skupině, kde se nacházelo i Erased a to mi přišlo o kapánek lepší jak ono Yuri on Ice, ale fandom dělá své, stejné jako výhra Zaklínače v Hlasování hráčů.

Zkráceně, Yuri on Ice není špatné anime, sice nevyniká a někoho až teplé scénky na chladném ledě mohou uvádět do rozpaků, dá se to přetrpět. Hudba zde převyšuje animaci a dodává na atmosféře a pocitech, ale to, že se později děj stane předvídatelný a Yuriho reakce trochu opakovatelné se začne ztrácet. Místy protahované a nějaký ten spád to začne mít až ke konci. Sečteno podtrženo, za tohle vše můžeme říct, že Yuri on Ice je lehký nadprůměr a to, že jsem člověk, který má sportovky rád, tomu nějak nepomohlo.

Hodnocení:
7/10

1 člověk ohodnotil tento článek.